Túra a Zemplénben

Kategória: Archívum, 2011. október 01., szombat

Több mint hatvanan gyülekeztünk ezen a csodálatos októberi reggelen. Túránk úti célja a Zempléni- hegység nyugati oldalán található Vizsoly és Hejce községek voltak.

Vizsolyban álltunk meg először, ahol a református templomban megnéztük az első teljes magyar nyelvű Bibliát, amit Károlyi Gáspár gönci református lelkész fordított le és jelentetett meg. Kipróbáltuk a XVI. században használatos nyomda másolatát, mellyel emléklapot nyomtattunk.

Utunkat ezután a gyönyörű, érintetlen természetben meghúzódó ezeréves falu, Hejce felé vettük. A régies parasztházakkal szegélyezett utcák, a Szerencs patakon átívelő kőhidak, a szép faépítmények elvarázsolják az ide látogató turistát. Nekivágtunk a 747 méter magas Borsó- hegy „meghódításának”. A hegy tetején található emlékhelyen kopjafák, virágok, fényképek állítanak emléket a 2006. január 19-én lezuhant szlovák katonai szállító repülőgép 42 áldozatának. Az út kb. 6 km hosszú volt, melynek utolsó szakasza próbára tette testünket, lelkünket. Lefelé már egészen könnyen haladtunk. Gyönyörködtünk a fák közé beszűrődő napfény játékában. Egy farönkön gyönyörű gombákat találtunk. Rábukkantunk egy hatalmas hangyabolyra. Láttunk egy egészen a földig hajló nyírfát, s még kökényt és csipkebogyót is gyűjtöttünk.

Az autóbuszhoz érve jólesett megpihenni. Az élmények, a hangulat kárpótoltak minket a fáradságért.

Útban hazafelé már a következő kirándulást tervezgettük.