Humán munkaközösség
Név | Tanított tárgyak | Iskolai tisztségek |
---|---|---|
Ágoston Éva Edina | magyar nyelv és irodalom, etika | osztályfőnök, vezetőpedagógus, tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértő, mesterpedagógus |
Árva Monika Andrea | orosz nyelv, történelem | osztályfőnök, vezetőpedagógus, mesterpedagógus |
Csorba Erzsébet Jolán | magyar nyelv és irodalom | vezetőpedagógus |
Farkasné Baráth Gabriella | magyar nyelv és irodalom | |
Feczku-Szilágyi Ágnes | történelem, magyar nyelv és irodalom | |
Fehér Ildikó | társadalmi, állampolgári és gazdasági ismeretek, történelem | |
Ficzéné Kovács Zsuzsanna | magyar nyelv és irodalom, angol nyelv | osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Kántor Noémi | ||
Karafa Sándor | magyar nyelv és irodalom, történelem | osztályfőnök, a munkaközösség weblap felelőse, tankönyvfelelős, vezetőpedagógus |
Molnár Ildikó | történelem és állampolgári ismeretek, német nyelv | osztályfőnök, vezetőpedagógus |
Molnár Júlia | magyar nyelv és irodalom | osztályfőnök, vezetőpedagógus |
Papp Attila | magyar nyelv és irodalom | |
Soltészné Harcsa Gabriella | magyar nyelv és irodalom, könyvtárismeret | könyvtáros |
Szilasi Larion | ||
Tóthné Papp Beáta | magyar nyelv és irodalom, történelem |
„Félig sem oly fontos az, mit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.” (Eötvös József)
Bemutatkozás
A munkaközösség a magyar nyelv és irodalom, történelem, hon- és népismeret valamint az etika tantárgyakat tanító pedagógusokat fogja össze.
A 21. században újabb és újabb pedagógiai kihívásokkal szembesülünk. Megváltozott világunkban új tanulási módszereket kell a gyerekekkel megismertetnünk a minél hatékonyabb személyiségfejlődésük érdekében. A kompetenciák közül kiemelten fejlesztenünk kell a személyes és a digitális problémamegoldó képességeket a kommunikáció, a kreatív alkotás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciái mellett.
A munkaközösség mindennapi munkájával arra törekszik, hogy képzésünkben harmonikusan illeszkedjék a lexikális tudás átadása és a képességfejlesztés. Színes szabadidő-kínálatunkkal, tevékenységrendszerünkkel és tantárgyszerkezetünkkel aktív, cselekedtető, kreativitást igénylő oktatást - nevelést szervezünk.
Lényegesnek tartjuk a tanulói képességek, készségek különbözőségének minél korábbi felismerését, s az ennek megfelelően alkalmazott differenciált eljárások segítségével az egyéni fejlesztést. Fontosnak ítéljük a reális önismeretre nevelést, az önművelést és tanulóink viselkedéskultúrájának formálását.
A munkaközösség fő feladatának tartja a különböző érdeklődésű tanulók humán műveltségének növelését, amely elengedhetetlen feltétele a sikeres mindennapi kommunikációnak, a kedvező emberi kapcsolatoknak, a világban történő mindennapi események értelmezésének, a hagyományok tiszteletének az internet korában is. Legalább ilyen fontos küldetésünknek tartjuk az olvasás megkedveltetését, az olvasási kultúra fejlesztését is.
A tanítás mellett fontosnak tartjuk a pedagógiai nevelőmunkát is: közösségünk sok tagja osztályfőnök, -helyettes is, és számos olyan képzésen vettük részt az évek során, amelyek érzékenyebbé tettek a kamaszok problémái iránt, és megtanítottak az esetleges konfliktusok gyors és hatékony kezelésére.
Hagyományos feladataink:
- a nemzettudat, a nemzeti múlthoz való kötődés elmélyítése megemlékezések, ünnepélyek szervezésével (megemlékezés az 1848-as forradalom kezdetéről, az aradi vértanúkról, a holokauszt és a kommunizmus áldozatairól, a magyar kultúra napja, október 23.)
- a tehetséggondozás különböző helyi versenyek szervezésével (helyesírási verseny, mesemondó verseny, vers- és prózamondó verseny, a könyvtár által meghirdetett rajzverseny stb.)
- a tehetséggondozás a városi és megyei versenyeken való részvétellel
- az iskolai programok szervezésében való részvétel
- belső- és külső továbbképzéseken való részvétel, folyamatos szakmai megújulás
- az ingyenes tankönyvek rendelése, az iskolai tankönyvállomány kezelése és megőrzése
Versenyek
Iskolai helyesírási verseny
Korábban három, illetve jelenleg már négy korcsoportban mérik össze tudásukat az iskola legjobb helyesírói: az 5 – 6., a 7 – 8., a 9 – 10., illetve 10 – 13. évfolyamosok. A korcsoportok győztesei képviseltetik magukat az Apáczai Csere János Gyakorlóiskola által rendezett megyei helyesírási versenyen, illetve a nagygimnazisták az Implom József Országos Helyesírási Versenyének területi fordulóján.
Mesemondó verseny
A 3. és 4. osztályos tanulóink lelkes részvételével zajlik a mesemondó verseny, amely szorosan kapcsolódik. A magyar népmese napjának iskolai rendezvényeihez.
Vers- és prózamondó verseny
Népszerű diákjaink körében az évente meghirdetett vers- és prózamondó verseny. Két korcsoportban versenyeznek: a 10–14 éves korosztály, illetve a 15–19 évesek.