Őszi túra a Zempléni-hegységben

Kategória: Képes hírek, Újság, 2012. november 03., szombat

Egy októberi  hűvös szombat reggelen iskolánk 45 tanulója és kísérőik buszra szálltak és elindultak, hogy bebarangolják a Zempléni-hegység egy részét.

Kísérőink voltak: Judit néni, Györgyi néni, Jutka néni és Erika néni. Köszönjük nekik.

Alig indult el a busz, előkerültek hátizsákjainkból az elemózsiák. Jó hangulatban telt az utazás. Mire Füzérradványra értünk, kisütött a nap, így a Károlyi-kastély parkjában kellemes sétát tehettünk.  A sok különleges fafaj között láttunk egy hatalmas és nagyon öreg platánt is.  A kastély épületének felújítása folyamatosan történik. Egyre több terem nyílik meg a látogatók előtt.

Innen autóbusszal mentünk Pálházára, ahonnan kisvonattal utaztunk Kőkapuig. A vonatból láttuk a csodálatos őszi színekben pompázó erdőt.  A Rostalló nevű erdészeti telepről indulva a Páfrány Erdei Tanösvényt jártuk végig.  A jelzett turistaúton haladva 8 állomáshelyet érintettünk, ahol a tájékoztató táblákon hasznos információkat olvastunk az erdőgazdálkodásról, a zempléni erdők vadjairól, az ember és az erdő kapcsolatáról, az erdei kisvasút történetéről. Találkoztunk egy gombaszedő bácsival, aki megmutatta a frissen szedett ebédre való gombáit. A tanösvény után Kőkapu megismerése volt a célunk. Sétáltunk a tó körül, ahol horgászokat láttunk és megnéztük a fából faragott szobrokat is. Vehettünk egy kis vásárfiát is: mézeskalácsot, ásványokat, hűtőmágnest és egyéb ajándéktárgyat. Elindulás előtt egy játszótéren még jól kifárasztottuk magunkat, majd felszálltunk a buszra és meg sem álltunk hazáig.

Nagyon élveztük ezt a kirándulást. Remélem még sok ilyen alkalom lesz, hogy hazánk szépségeivel megismerkedhessünk.