Mikulás túra Lillafüreden

Kategória: Képes hírek, Újság, 2012. december 01., szombat

December 1-jén iskolánk 44 diákja és 4 pedagógusa vállalkozott a Lillafüred környékére szervezett Mikulás túrára.

Aznap jó idő volt, habár induláskor úgy tűnt, hogy megázunk. Nyolc órakor indultunk, de a hosszú utazás ideje hamar elszalad, hisz jó

társaságban repül az idő! Kétórányi utazás után megérkeztünk Miskolcra, majd néhány kilométer után elértünk Lillafüred környékére. Itt leszálltunk az autóbuszról és az erdőben gyalog folytattuk utunkat. Szerencsére kellemes idő volt, sőt a meredek túraúton még melegünk is volt. A körülbelül hat kilométeres túra során láttuk a Molnár sziklát és a  Szeleta-barlangot is. A lejtőn lefelé kicsit csúsztak a kövek, mivel előző nap szerintem esett az eső. Mikor kiértünk az erdőből, a Hámori tóhoz értünk, majd a Palota szálló környékével ismerkedtünk.
Az Anna barlang bejárata mellett sajnos csak a kiszáradt vízesést láthattuk, amely alján található sziklákra sokan felmásztak.

Az kisvasútra sajnos nem ültünk fel, de mellette volt egy Aprajafalva nevű falu,amely a gyermekeknek készült- benne különböző

mesehősök szórakoztatták az érdeklődőket. Utunk ezután a Szent István-barlanghoz vezetett: mindenki elcsodálkozott a csodás cseppkövek láttán. Mikor kiértünk a barlangból,találkoztunk a Mikulással,aki mindenkinek csokimikulást ajándékozott.

Hazaindulás előtt volt lehetőség néhány emléktárgy, illetve ajándék vásárlására is. Volt aki forró teával próbálta az egyre hűvösebb időjárást átvészelni. Közben még Aprajafalvában is szétnéztünk. Láttuk a Hupikék törpikék és Hókuszpók táncát.

Visszafelé mindenki fáradt volt, de a hangulat ugyanolyan jó volt, mint a nap folyamán. Mikor hazaértünk, a szülők örömmel vártak.