Hétvége Boldogkőváralján

Kategória: Archívum, 2011. október 01., szombat

Az idei tanévet sem kezdhettük el őszi túránk nélkül, amely már a hagyománnyá vált helyszínen, Boldogkőváralján került megszervezésre. A gyerekek között voltak olyanok, akik már harmadszor vettek részt a kiránduláson, de persze akadtak olyanok is, akik életük első túrájára indultak. Az érdeklődés, kíváncsiság mind a két félt jellemezte, hiszen igyekszünk minden évben valami apró változást, újdonságot becsempészni a már visszajáró kis „vendégek”számára is.

Szombaton kora délelőtt érkeztünk autóbusszal. Mindenki elfoglalta a szállását, majd csapatokat szerveztünk, hisz számos csapatverseny várt a gyerekekre a két nap alatt.

Elsőként helyismereti totó következett, amelynek kitöltéséhez szükség volt a gyerekek növény-, állatismereteire, számolási készségre, helyi lakosokkal való kapcsolatteremtésre, ezáltal a helyes viselkedésmód gyakorlására és nem utolsó sorban a nagyfokú csapatmunkára, együttműködésre.

Majd a finom ebéd elfogyasztása, és egy kis csendes pihenőt követően elindultunk a túrára, a Boldogkői vár meghódítására. Mindenki nagy kitartással menetelt, ha kellett négykézláb másztunk, segítettük egymást. Időnként rövid pihenőt tartottunk, majd újult erővel mentünk tovább, élveztük a csodás időt, a napfényt, a friss hegyi levegőt. Hazafelé az út lényegesen rövidebb volt, de rettenetesen meredek.

A vacsorát követően tábortűz, éneklés, mosolygós, vidám szemek tették még hangulatosabbá az estét. A nap zárásaként éjszakai túrát szerveztünk, melyen minden gyerek nagy izgalommal vett részt. Volt, aki párban, volt, aki csapatban tette meg az utat. Utólag mindenki bevallotta, hogy bizony félt egy kicsit. Ezután a jól megérdemelt pihenés következett.

A vasárnap pakolással, takarítással kezdődött. Délelőtt ellátogattunk a Tájházba, ahol sok érdekes tudnivalót hallottunk és számos, régen használt gazdasági, háztartási eszközzel, ismerkedtünk meg. Ebéd előtt még számháborúra is maradt időnk. Minden csapat ajándékot kapott a túra teljesítéséért, a feladatok jó megoldásáért, a jókedvért. Utolsó meglepetésként megálltunk Tokajban egy finom fagyira.

Bízom benne, hogy életre szóló élményekkel, kezdődő barátságokkal gazdagodtak a hétvége során a gyerekek, és kedvet kaptak a természet felfedezésére.