Hétvége a hegyekben

Kategória: Képes hírek, 2013. október 26., szombat

Szombaton kora reggel indult a 4.a és a 4.b osztály, Nyíregyházáról a Zempléni hegyekbe. Hejce közelében, a Gergely-hegyen egy 8 km-es kirándulásban volt részünk a kísérő tanárokkal.  Fáradtan baktattunk fel a köves hegyre, ahol a hangulat egyre fokozódott. A túra közben rengeteg érdekes természeti kincset fedeztünk fel: órási hangyabolyt, szebbnél szebb tobozokat, kavicsokat, fákat és egy kis mókust a fenyők között. Mikor az út felénél jártunk, egy hatalmas learatott búzatáblához érkeztünk, ahol a bálákra felkapaszkodva éljeneztünk és játszottunk. Szerintem ezt mindenkinek ki kell próbálni. Mikor elértük a célunkat, jót ittunk a friss forrásvízből. Egy nagyobb pihenő után elindultunk visszafelé.  A buszban ülve kaptuk a hírt, hogy még nincs vége a túrának.

Vizsolyba érkezve bementünk a nyomdamúzeumba. Itt bemutatták, hogyan készült a merített papír és az első magyar nyelvű Biblia nyomtatása. Mi is kipróbálhattuk a nyomtatást, de ez nem olyan volt, mint a mai nyomdászat. Akkoriban ez sokkal fáradságosabb és hosszabb munka volt. Libák, tyúkok, kakasok, kutyák őrizték ezt a házat, melyek alaposan megkergették az idegen látogatókat.

Ezt követően megnéztük a vizsolyi református templomot. Itt őrzik a Károly Gáspár féle első magyar nyelvű Bibliát. Rengeteg érdekes műalkotás és régi tárgy vett körül minket, melyek legendákról „meséltek”.  Legjobban a kifaragott tányérok ragadták meg a tekintetem.

Következő állomásunk a regéci vár lábánál fekvő Mogyoróska volt. Itt találtunk egy remek játszóteret, ahol számháborúztunk és a domboldalon lefelé gurulva mentünk, mert így gyorsabb volt.

A nagy kirándulás után Boldogkőváraljára, iskolánk kulcsosháza felé vettük az irányt. Vacsora után előkerültek a zseblámpák az éjszakai túrához. A tanáraink izgalmas vetélkedő játékokat szerveztek nekünk a félelmetes, sötét éjszakai Malom patak völgyben.  Ki-mit-tud? vetélkedővel zártuk a hosszú és tartalmas napot.

Másnap reggel az előző napi túra és kalandos éjszaka fáradságával ébredtünk. Reggeli után egy kis szabad játék és pakolás következett, majd a boldogkői várat jártuk körbe. Itt a vár új részeit és a gyönyörű kilátást csodálhattuk meg.   Még ugrándozó, legelésző őzeket is láttunk. Mint mindig, most sem maradhatott ki az ajándékbolt felfedezése.  A fiúk fa fegyverekre, a lányok hegyi kőzetekből készített ékszerekre költötték a zsebpénzüket. A Tekerjes Fogadóban már várt minket a finom ebéd.  A bejáratnál a fűben egy imádkozó sáskát is megfigyelhettünk.

Délután búcsút vettünk a kulcsosháztól és útnak indultunk hazafelé. A parkolóba érve mindenki vidáman ugrott a szülők nyakába és mesélte el a hétvégi kirándulást.

Au revoir Boldogkőváralja! Én biztos visszajövök jövőre is! ...és ti barátaim?