A 4.c osztályos tanulók beszámolója az erdei iskoláról

Kategória: Eötvös hírek, 2021. június 07., hétfő

Öt napot töltöttünk a napkori erdei iskolában.

Hétfőn megismerkedtünk a helyszínnel, a házi renddel és az erdei iskola szabályaival, hogy ottlétünk biztonságos és balesetmentes legyen. Ezután birtokba vettük a játszóteret és a parkot, majd kinéztünk a 18 m magas kilátóból is. Ebéd után az íjászat alapjaiban mélyültünk el. Minden nap előadások és kültéri programok sora várt minket.

Reggelente a soron következő szoba lakói megetették a háziállatokat, míg egy másik szoba lakói megterítettek a reggelihez, mialatt a többiek rendet raktak a faházban.

Kedden egy hivatásos vadász jött egy falkányi kutyával. Minden négylábú nagyon barátságos volt és élvezte a gyerekek társaságát. Ez fordítva is igaz volt: még azok a csemeték is vették a bátorságot a simizésre, akik egyébként „félnek a kutyáktól”. Ezután vadászfegyvereket és trófeákat szemlélhettünk meg.

Délután Zelei Ferenc távfutó ismertetett meg minket a tájfutás szabályaival és egy 1500 m-es, 14 állomásos pályán keresztül az örömeivel is. Talán ez volt az egyik legkedveltebb szervezett program; mindenki gyakorolta a térképhasználatot és nagyon élvezte a kihívást. Vacsora után beszélgettünk a környezetvédelem és a természet megóvásának fontosságáról.

Kedden, amikor korom sötét lett, éjszakai túrára indultunk. A lámpáinkat nem használtuk, így jobban tudtunk értékelni a sötétségben elénk táruló érdekességeket: mint a világító szentjánosbogarakat, a vadállatok villogó szempárjait, az éjszakai madarak, rovarok és az erdő hangjait. A csillagos égboltot többször is megcsodáltuk, a városi fények hiányában pompás látványban volt részünk, ahogy ezernyi apró fényforrás sziporkázott felettünk.

Szerdán az Őzike tanösvényen ismerkedtünk az erdő fáival, növényeivel és terepgyakorlatként bunkereket építettünk a lehullott száraz ágakból. Délután Olajos Csaba solymász parlagi sasával jött közénk és sok érdekes (és vicces) történetet osztott meg velünk. Estére a szülők küldtek nekünk pizzát és „Movie Night” keretein belül megnéztük „A róka és a vadászkutya” c. Disney rajzfilmet.

Csütörtökön a Harangodi víztározó mellett vezetett túránk útvonala. A két éve lecsapolt tó medrében vígan burjánzott a növényzet, köztük fűzfák is. Útunk célja a védett ürgék meglesése volt. A kis fürge állatok nem voltak szégyenlősök; kíváncsiskodva előbújtak üregeikből és ha mozdulatlanul maradtunk, közelünkbe surrantak. Hatalmas élmény volt ez mindannyiunknak.

Délután az egykori Szovjetunió táborairól hallgattunk előadást. Ennek apropójául a Napkori idős túlélők és a táborban otthont kapott állandó kiállítás szolgált. Az előadást követően a szabadban játszottunk, majd újabb ismertetőben volt részünk: ezúttal a felelősségteljes állattartásról. (A vadász bemutatókat kompenzálandó.)

Minden délután egymással versengve gyűjtöttük a rőzsét, hogy a pénteki cipósütéshez jó meleg legyen a kemencében. Ez nemcsak nagyszerű testmozgás volt, de jó kis csapatmunka is, amelyet egészséges versenyszellem hajtott.

Tele élményekkel, de már kisebb-nagyobb honvággyal hagytuk el a tábort pénteken.

Köszönjük a lehetőséget mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy ebben a mesés környezetben töltsük el ezt a közel 5 napot.