Az "Eötvös Géniusz" Tehetségpont
A Tehetségpont vezetője az iskola igazgató-helyettese, 13 fős tagságában tanárok és főiskolai oktatók ta-lálhatók
Tervezett hatóköre és együttműködései
A Tehetségpont tevékenysége az iskola tehetségfejlesztő tevékenységét:
szakmailag előkészíti:
- az intézményi tehetségstratégia alapelveinek megfogalmazásával
- a Tehetségsegítő Tanács számára háttéranyagok biztosításával
- a tehetségfejlesztés tudományos megalapozásának biztosításával
iránymutatást ad a tehetségek:
- felkutatásához
- fejlesztése és gondozása formájának és keretinek kialakításához
- gondozása tartalmának megadásához
- gondozása tárgyi feltételrendszerének létrehozásához és folyamatos fejlesztéséhez
Az „Eötvös Géniusz Tehetségpont” intézményi elhelyezkedését és szervezeti keretbe ágazódását a következő oldalon szereplő ábra mutatja.
A Tehetségpont specifikus és konkrét programjai
Az „Eötvös Géniusz Tehetségpont” a legkülönbözőbb területeken tehetséges fiatalok támogatását és fejlesztését tekinti céljának. Különösen azonban a matematika, a magyar nyelv- és irodalom, a történelem, az idegen nyelvek és a sport és művészetek terén alkalmas a tehetségfejlesztésre. Ezekhez kiváló szakmai és infrastrukturális, valamint a Nyíregyházi Főiskola Tehetségpont révén tudományos háttérrel is rendelkezik. Az, hogy a következő időszakban (években) milyen konkrét tehetségformákat támogat, a közeljövőben létrehozandó „Eötvös Géniusz Tehetséggondozó Tanács” ajánlásai alapján realizálódik.
Az „Eötvös Géniusz Tehetségpont” a Nyíregyházi Főiskola Tehetségpont-ja szakmai támogatásával szerveződik meg. A NYF Tehetségpont a Pedagógusképző Karon jött létre. Az „Eötvös Géniusz Tehetségpont”-hoz a Nyíregyházi Főiskola Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanáriainak 10 százaléka kapcsolódik a matematika, a magyar nyelv és irodalom és a történelem műveltségei területéről, valamint az idegen nyelvek és a sport területéről.
